Freitag, 1. Juni 2007

Hranirea

Cat timp stai akas cu ai tai ai cam tot ce tine de ingrijire de la ai tai. Mami gateste, tati repara si facem cumparaturi impreuna.
Cand pleci in alta parte incepi sa te ingrijorezi? Nee.. incepi si experimentezi. :)

Mancarea studentului? Spaghete/Pasta. :))
Q: Ce ai mancat azi?
A: Ahh..mi-am facut nishte pasta cu..

Cand nu este asha, esti in mensa ( cantina pe germana ). Mancarea?! Hmm.. Daca ar fi sa o caractezizezi intr-un cuvant ai zice: nemtzeasca. Alles mit Kartoffeln (fie ca e vorba de peshte, o carne mai nefacuta asa sau traditionalul wurst [dar asta e cu pommes frites in general] )

Pretzurile?
Puei depinde. Avem 4 tipuri de meniuri (de la 1 la 4..dohh :))) ) dupa cum urmeaza:
Essen 1: 3.35e - in general cea care e cea mai buna. Nu am mancat niciodata acolo, dupa mine e prea scump
Essen 2: 1,80e - mai merge
Essen 3: 1,55e - asta e cea mai ieftina.. deci nici silinta de a o face buna nu exista :)
Essen 4: 2e - asha numita 'Alternative' - cea vegetariana. De cele mai multe ori foarte ciudate combinatiile de ierburi, orez, pasta sau tofu ( :| ).

Mai exista ceva numit: Gemüsebar, unde iti pui intr-o farfurie tot ce vrei la alegere (si amestecat bineinteles) din 4 tavi de legume diferit preparate: 2e

Cat despre supe... E clar ca aici nu sunt ca la mama akas. Mamaaaaaa, vreau si eu o ciorbitza! :((((
Aici supele sunt un fel de mancare cu lichid. Continutul e de-a dreptul ciudat. Am vazut o data ca erau nishte wurshti intregi intr-o supa.. ptiuuuu

Mai e o portiune cu boluri uriase de legume unde iti prepari tu salata si o portiune bineinteles cu dulciuuuuuuuuri ( donatzuri, iaurturi, prajiturele.. iammmi ), pe care vinerea le mai primesti gratis ;)) .




Dar vine sfarsitul de sapt si ce faci? Hmm..
Tre sa iti gatesti.

Toata viatza o sa imi aduc aminte de mama cand mi-a zis o data: 'Lasa draga nu ai de ce sa gatesti. Cand o fi nevoie o sa invetzi. Si eu am invatzat cand nu putea bunica sa gateasca.' ( A experimentat pe noi.. hehe.. )

Asa ca am invatzat. Dar sincer e foarte simplu. Numai timp sa ai. Uff.. nush cum reusea mama sa gateasca pentru 4 persoane, dupa aia 3.. si acum numa' 2 :D .

Nu stiu lucruri complicate sa prepar. Daca as avea timp sunt sigura ca mi-ar iesi. Desi zic ca e simplu cred ca tre sa ai si un anume fler pentru asha ceva.

(Pff.. ora 7 juma si curatza asfaltul in fatza caminului. Normal.. galagie :| )

Partea care imi place cel mai mult sa o fac e cea legata de dulciuri. Am facut pana acum vreo 3 torturi.. iammmmi :D, salate de fructe laudate. :)

Nu imi place sa gateasca altul pentru mine, pentru ca e foarte greu sa gasesti ceva care sa iti placa in felul diferit al altcuiva de a prepara mancarea.
Oricum locuind cu lume care mai de care de diversa am avut ocazia sa 'degust' si ceea ce numesc ei mancare.. Chicken with Curry, de exemplu. Puei cand zice cineva Curry atunci e picant frate. Sincer nu mai simti gustu' de pui. Ei?! 'Ahh.. puei asta nu e scharf (picant adik)'. Aolo...puei cum naiba o fi şarf?
si ciudat e ca eu credeam ca pot sa suport picant si imi si place. hmm

Din nou zic.. oameni diferiti, culturi diferite.

1 Kommentar:

  1. Wow cat ai mai scris. Bravo! Asa tre sa arate blogul unui bursier in Hamburg :D Post la ora 4..asta inseamna 3 la tine. Ce faceai matale la ora aia?;))

    AntwortenLöschen